logotype
img1
29
Νοε
2015

   Το Γραμματίκειο Γυμνάσιο Πτελεού φιλοξένησε  καθηγητές και μαθητές από σχολεία έξι χωρών που συμμετέχουν στο πρόγραμμα Εrasmus+.

  Στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος ERASMUS+ «SAVE TODAY SURVIVE TOMORROW», στο οποίο συμμετέχει το σχολείο μας σε κοινή σύμπραξη με  άλλα έξι σχολεία του προγράμματος - της Πολωνίας (Zamosc), της Τουρκίας (Giaziantep), της Γερμανίας (St. Georgen), της Ιταλίας (Lavello), της Πορτογαλίας (Peso de Regua), και της Ουγγαρίας (Szazhalombatta) - οι καθηγητές και οι μαθητές του  υποδέχτηκαν  και  φιλοξένησαν τους καθηγητές και μαθητές των παραπάνω σχολείων  από τις 19 έως  τις 24 Νοεμβρίου 2015.

   Μετά τη δεύτερη διεθνή συνάντηση την συντονιστών καθηγητών που οργανώθηκε από το Γυμνάσιο Πτελεού  τον Σεπτέμβριο του 2015, ακολούθησε...

Περισσότερα...

02
Ιαν
2015

ΔΙΑΘΕΜΑΤΙΚΗ ΕΡΓΑΣΙΑ

Α΄ΟΜΑ?Α: Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΠΟΡΕΙΑ ΤΗΣ ΙΣΤΟΡΙΑΣ

ž Υλικό από ιστορικά κεί?ενα, από κεί?ενα της αρχαίας ελληνικής γρα??ατείας( Ο?ήρου Οδύσσεια, (Οδυσσέας-Μέντης), Ο?ήρου Ιλιάδα,( Αχιλλέας-Πάτροκλος),  Πλάτωνα (Κρίτων), Αριστοτέλη, Ξενοφώντα (Ο Σωκράτης για τη φιλία), Πλούταρχο και από το ?άθη?α των Καλλιτεχνικών (πίνακες ζωγραφικής ).

ž Δημιουργία power point

ž Δημιουργία αφίσας.

 

Β΄ΟΜΑ?Α: Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗ ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗ ?ΗΜΙΟΥΡΓΙΑ

ž Υλικό από το χώρο της ?ουσικής, της λογοτεχνίας και του Κινη?ατογράφου με θέμα τη φιλία.

    Δη?ιουργία λευκώ?ατος, με έργα της σύγχρονης λογοτεχνικής και κινη?ατογραφικής παραγωγής. Εμπλουτισμός με δικό σας υλικό -κεί?ενα και ποιή?ατα- σχετικά ?ε τη φιλία (δημιουργική γραφή ? ένα από τα δύο.

 

 

Γ΄ΟΜΑ?Α: Η ΦΙΛΙΑ ΣΤΗΝ ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ  Ζ?Η

ž Άρθρο με θέμα: Η αξία της φιλίας στην καθη?ερινή ζωή.

ž Συγκέντρωση άρθρων από εφη?ερίδες,

ž φωτογραφικό υλικό από περιοδικά, κό?ικς (Αστερίξ-Οβελίξ), εικόνες και κεί?ενα, σύνθεση και δημιουργία κολάζ- αφίσας για την τάξη σας.

 

?΄ ΟΜΑ?Α: ΥΠΑΡΧΕΙ ΣΤΙΣ ΜΕΡΕΣ ΜΑΣ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΗ ΦΙΛΙΑ Η ΟΧΙ;

ž Πίνακας με δύο στήλες.

ž Α στήλη: Επιχειρηματολογία υπέρ της πραγματικής φιλίας

ž Β στήλη: Επιχειρηματολογία κατά της πραγματικής φιλίας

 ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΞΑΙΡΕΤΙΚΗ ΔΟΥΛΕΙΑ ΠΑΙΔΙΑ!

ΣΤΑΘΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

Περισσότερα...

02
Ιαν
2015

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΑΘΗΜΑ: ΝΕΟΕΛΛΗΝΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ

ΤΑΞΗ: Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΑ: ΜΕΤΑΠΟΛΕΜΙΚΗ ΛΟΓΟΤΕΧΝΙΑ ? ΑΤΟΜΟ ΚΑΙ ΚΟΙΝΩΝΙΑ

(?ΚΙ ΕΧΟΥΜΕ ΠΟΛΕΜΟ?, ΚΩΣΤΑΣ ΤΑΧΤΣΗΣ ? ?ΖΗΤΕΙΤΑΙ ΕΛΠΙΣ? ?? ΤΟ ΠΟΤΑΜΙ?, ΑΝΤΩΝΗΣ ΣΑΜΑΡΑΚΗΣ)

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 6-8 ΔΙΔΑΚΤΙΚΈΣ ΩΡΕΣ

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΑΘΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

  1. Οι συγγραφείς των έργων και η εποχή τους
  2. Ιστορικό και κοινωνικό πλαίσιο της εποχής
  3. Τόπος, χρόνος, πρόσωπα των κειμένων
  4. Συναισθήματα προσώπων
  5. Σκέψεις και συναισθήματα γενικά για τον πόλεμο

 

ΣΚΟΠΟΣ:

Να προβληματιστούν  οι μαθητές  γύρω από τις ιδιωτικές και ανθρώπινες όψεις μιας κρίσιμης ιστορικής στιγμής, να κατανοήσουν το γενικό αίσθημα φόβου και ανασφάλειας στη δεκαετία του ?50, τη διαταραγμένη ανθρώπινη ψυχολογία αλλά και την ιδεολογική σύγχυση της εποχής, να εστιάσουν στον παραλογισμό του πολέμου γενικότερα.

ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ

Ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας, ανακαλυπτική μάθηση - διαθεματικότητα. Τα κείμενα συνδέονται με ιστορικά γεγονότα της εποχής που μπορούν να αντλήσουν από το βιβλίο της Ιστορίας της γ Γυμνασίου. Επίσης θα επενδύσουν τις παρουσιάσεις τους με τραγούδια (μουσική), ή με αντίστοιχες εικόνες που αφορούν τον πόλεμο γενικότερα (πίνακες ζωγραφικής)

ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ? ΥΛΙΚΑ

Σχολικό εγχειρίδιο (Ιστορία της Νεοελληνικής Λογοτεχνίας  σελ.143-144, 153-159

Κείμενα Νεοελληνικής Λογοτεχνίας  )

       Φύλλα εργασίας σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή

       Βιντεοπροβολέας

      Διαδίκτυο(internet), μηχανή αναζήτησης (google)

      Λογισμικό επεξεργασίας κειμένου(Microsoft Word)

     Λογισμικό δημιουργίας παρουσιάσεων(Microsoft powerpoint

    Λογισμικό moviemaker

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Για  μια ικανοποιητική διεξαγωγή  της διδακτικής πρότασης κρίνεται απαραίτητο:

  • Να είναι σχετικά εξοικειωμένοι  οι μαθητές  και ο διδάσκων στη χρήση Τ.Π.Ε.
  • Να υπάρχει εμπειρία των μαθητών σε συνεργατικές δραστηριότητες.
  • Να υπάρχει αγαστή συνεργασία με τον καθηγητή της πληροφορικής.
  • Να έχει εξασφαλισθεί η πρόσβαση στο διαδίκτυο και η δυνατότητα αξιοποίησής του από τους μαθητές, η δυνατότητα χρήσης του προγράμματος επεξεργασίας κειμένου.
  • Να έχουν ενημερωθεί  οι μαθητές για  τον τρόπο εργασίας στο εργαστήριο.
  • Να έχει προηγηθεί η σύσταση των ομάδων, ώστε, με την είσοδό τους  στο εργαστήριο, να πάρουν αμέσως τη θέση τους μπροστά στον υπολογιστή.
  • Να έχει προηγηθεί στην τάξη συζήτηση και θεωρητική παρουσίαση του θέματος, ώστε  οι μαθητές μπαίνοντας στο εργαστήριο να αξιοποιήσουν δημιουργικά το χρόνο τους.

 

                  ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Οι μαθητές αφού μελετήσουν τα χαρακτηριστικά της μεταπολεμικής λογοτεχνίας και τα κείμενα με τη βοήθεια του διδάσκοντα συζητούν ή επιλύουν κάποιες απορίες  που τυχόν έχουν στην τάξη. Έπειτα στο εργαστήριο πληροφορικής μελετούν τα φύλλα εργασίας, βρίσκουν τις απαραίτητες διευθύνσεις στο διαδίκτυο, συλλέγουν το υλικό τους και προχωρούν στην εκπόνηση των εργασιών που τους έχουν ανατεθεί. Κατόπιν κάθε ομάδα παρουσιάζει τη δουλειά της στην ολομέλεια της τάξης και τέλος ακολουθεί αξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση. Καθ? όλη τη διάρκεια των εργασιών ο ρόλος του διδάσκοντα είναι υποστηρικτικός και καθοδηγητικός, ενώ οι μαθητές είναι αυτοί που αναλαμβάνουν πρωτοβουλίες και ρόλους, αναπτύσσοντας ο καθένας ξεχωριστά τις δεξιότητες τις οποίες έχει, βοηθώντας παράλληλα και την ομάδα του να φέρει εις πέρας το έργο της.

       ΔΟΜΗ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Αρχικά έχει προηγηθεί στην τάξη η εισαγωγή στη μεταπολεμική λογοτεχνία, ανάγνωση των κειμένων και μια προσπάθεια ερμηνευτικής προσέγγισης με ερωτήσεις και απαντήσεις, επεξήγηση βασικών σημείων ή άγνωστων λέξεων για τους μαθητές(1-2 ώρες). Έπειτα οι μαθητές μετακινούνται στο εργαστήριο πληροφορικής. Είναι χωρισμένοι σε 5 ομάδες με διαφορετικό φύλλο εργασίας η καθεμιά. Η διαδικασία που ακολουθεί είναι: συγκέντρωση του υλικού (1-2 ώρες) και στη συνέχεια  σύνθεση του κειμένου ( Σε αυτή τη φάση της διαδικασίας ο γραμματέας της κάθε ομάδας, δηλαδή ο πιο γρήγορος χρήστης Η/Υ, αναλαμβάνει να γράψει το κείμενο. Κάποιος υπαγορεύει και οι άλλοι συμπληρώνουν ή διορθώνουν) (1-2 ώρες). Κατόπιν παρουσίαση στην τάξη των εργασιών από τον αρχηγό της κάθε ομάδας, καθώς και μια γενική αποτίμηση όσων προηγήθηκαν και τέλος αυτοαξιολόγηση και ετεροαξιολόγηση 

 ( δηλαδή τι πήγε καλά, τι τους δυσκόλεψε, τι θα πρότειναν για τη βελτίωση της διαδικασίας). (1-2 ώρες).

ΒΙΒΛΙΟΓΡΑΦΙΑ

Ηλεκτρονικές διευθύνσεις, προτεινόμενα τραγούδια, ταινία μικρού μήκους, τηλεοπτική σειρά, θέατρο.

ΔΕΙΤΕ ΠΑΡΑΚΑΤΩ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ ΤΗΣ Γ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΜΠΡΑΒΟ ΠΑΙΔΙΑ! ΠΟΛΥ ΚΑΛΗ ΠΡΟΣΠΑΘΕΙΑ!

ΣΤΑΘΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ 

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ

Περισσότερα...

15
Νοε
2014

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΤΑΞΗ: Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ: 1. ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΡΩΜΗ (ΣΕΛ. 7-9)

                      2. Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ (ΣΕΛ. 16-18)

                      3.  Ο ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΤΟΥ  (ΣΕΛ. 19-21)      

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 5-6 ΔΙΔΑΚΤΙΚΈΣ ΩΡΕΣ

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΑΘΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

 

  • Ανάδειξη της προσωπικότητας των  Κωνσταντίνου Α, Ιουστινιανού και Ηρακλείου
  • Εντοπισμός των βασικότερων σημείων της πολιτικής που ακολούθησαν (εσωτερική και εξωτερική)
  • Συγκριτική αξιολόγηση του έργου τους και αναζήτηση κοινών ή μη κοινών σημείων
  • Συνειδητοποίηση του ρόλου του χριστιανισμού και της χριστιανικής θρησκείας
  • Παρουσίαση της Κωνσταντινούπολης με το πέρασμα των χρόνων
  • Κατανόηση του ιστορικού χρόνου και των ιστορικών γεγονότων

 

ΣΚΟΠΟΣ:

Οι μαθητές να αξιοποιήσουν τις ιστορικές γνώσεις που έχουν ήδη αποκτήσει και να τις συνδέσουν με τα δεδομένα ιστορικά στοιχεία, ώστε το μάθημα να μην εξελίσσεται σε στείρο εγκυκλοπαιδισμό με απλή παράθεση γεγονότων, χωρίς επισήμανση των σχέσεων μεταξύ τους. Έτσι θα μπορέσουν να κατακτήσουν τη μεταγνώση ,να εντοπίσουν τα αίτια και τις συνέπειες των γεγονότων,  να έρθουν σε επαφή με εικαστικές και ιστορικές πηγές, να κάνουν αποτελεσματικότερη την ιστορική ενσυναίσθηση, να κινηθούν με άνεση στον ιστορικό χρόνο κατανοώντας τη γραμμική χρονική ακολουθία και τέλος να συνειδητοποιήσουν ότι ο σύγχρονος κόσμος αποτελεί συνέχεια του παρελθόντος.

   

 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ:

Ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας, ανακαλυπτική - βιωματική μάθηση, ανάληψη πρωτοβουλιών από τους μαθητές, επιλογή υλικού από το διαδίκτυο, καλλιέργεια επικοινωνίας μεταξύ τους , ανάδειξη δεξιοτήτων τους και τέλος άσκηση στη διαδικασία της ετεροαξιόλησης και αυτοαξιολόγησης.

ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ? ΥΛΙΚΑ

Σχολικό εγχειρίδιο

       Φύλλα εργασίας σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή

       Βιντεοπροβολέας

      Διαδίκτυο(internet), μηχανή αναζήτησης (google)

      Λογισμικό επεξεργασίας κειμένου(Microsoft Word)

      Λογισμικό δημιουργίας παρουσιάσεων(Microsoft powerpoint

       Χρονογραμμή

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Για  μια ικανοποιητική διεξαγωγή  της διδακτικής πρότασης κρίνεται απαραίτητο:

  • Να είναι σχετικά εξοικειωμένοι  οι μαθητές  και ο διδάσκων στη χρήση Τ.Π.Ε.
  • Να υπάρχει εμπειρία των μαθητών σε συνεργατικές δραστηριότητες.
  • Να υπάρχει αγαστή συνεργασία με τον καθηγητή της πληροφορικής.
  • Να έχει εξασφαλισθεί η πρόσβαση στο διαδίκτυο και η δυνατότητα αξιοποίησής του από τους μαθητές, η δυνατότητα χρήσης του προγράμματος επεξεργασίας κειμένου.
  • Να έχουν ενημερωθεί  οι μαθητές για  τον τρόπο εργασίας στο εργαστήριο.
  • Να έχει προηγηθεί η σύσταση των ομάδων, ώστε, με την είσοδό τους  στο εργαστήριο, να πάρουν αμέσως τη θέση τους μπροστά στον υπολογιστή.
  • Να έχει προηγηθεί στην τάξη συζήτηση και θεωρητική παρουσίαση του θέματος, ώστε  οι μαθητές μπαίνοντας στο εργαστήριο να αξιοποιήσουν δημιουργικά το χρόνο τους.

 

   ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Αφόρμηση οι εικόνες και τα παραθέματα του σχολικού βιβλίου . Ακολουθεί συζήτηση με τη βοήθεια μιας σχεδιαγραμματικής παρουσίασης ?power point (1-2 ώρες).  Έπειτα οι μαθητές χωρίζονται σε 3 ομάδες , μελετούν τα φύλλα εργασίας που έχουν πάρει,  περιηγούνται στις ιστοσελίδες, διαβάζουν τις πηγές και επιλέγουν το υλικό τους. (1ώρα). Κατόπιν συνθέτουν τις εργασίες τους (1-2 ώρες) και τέλος παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους στην τάξη, αυτοαξιολογούνται και ετεροαξιολούνται. (1ώρα).

Περισσότερα...