logotype
img1

08
Φεβ
2013

  Η εκπαίδευση ως η βασικότερη διαδικασία διαμόρφωσης του χαρακτήρα, των στάσεων και της συμπεριφοράς του ατόμου, είναι ίσως το καταλληλότερο εργαλείο διαχείρισης της νέας πολυπολιτισμικής πραγματικότητας της ελληνικής κοινωνίας.

Το σχολείο μας ασχολήθηκε ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 (2004) με το θέμα υποδοχής και υποστήριξης παλιννοστούντων και αλλοδαπών παιδιών δημιουργώντας τάξεις υποδοχής και φροντιστηριακά τμήματα.

 Σχ. Έτος 2004-2005 Τάξη Υποδοχής Ι (με κρατικούς πόρους)

  • Σχ. Έτος 2005-2006 Τάξη Υποδοχής ΙΙ (με κρατικούς πόρους)
  • Σχ. Έτος 2006-2007 Φροντιστηριακό τμήμα (με πόρους Ε.Ε.)
  • Σχ. Έτος 2007-2008 ΗΜΕΡΑ ΠΟΛΙΤΙΣΜΟΥ (με πόρους Ε.Ε.)
  • Σχ. Έτος 2008 ? 2009 πρόγραμμα περιβαλλοντικής εκπαίδευσης με τίτλο: «ΠΕΡΙΒΑΛΛΟΝ ΑΠΟΔΟΧΗΣ ΔΙΑΦΟΡΕΤΙΚΟΤΗΤΑΣ 'Η ΑΦΟΜΟΙΩΣΗΣ;» (με πόρους του σχολείου)

 

ΣΤΑΤΙΣΤΙΚΑ ΣΤΟΙΧΕΙΑ ΜΑΘΗΤΩΝ ΓΙΑ ΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ

 

Δεν υπάρχουν επαρκή στοιχεία (ποσοτικά και ποιοτικά) για τις επιδόσεις των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών στα ελληνικά σχολεία και για τους παράγοντες που τις επηρεάζουν. Εικάζεται ότι υπάρχει διαρροή μη γηγενών μαθητών στην μετάβαση από το γυμνάσιο στο λύκειο αλλά το θέμα αυτό δεν έχει διερευνηθεί. Σχετικές μελέτες σημειώνουν τις μη ικανοποιητικές σχολικές επιδόσεις των αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών, καθώς και τις σχετικές απόψεις και προκαταλήψεις των εκπαιδευτικών. Τα προβλήματα είναι εντονότερα στους μαθητές που εντάχθηκαν στο ελληνικό σχολείο στις τελευταίες τάξεις του δημοτικού ή στο γυμνάσιο ενώ οι μαθητές που παρακολούθησαν το ελληνικό σχολείο από τις πρώτες δύο τάξεις έχουν καλύτερες επιδόσεις και στην εκμάθηση της γλώσσας και γενικά.
          Επίσης σημειώνεται ότι αλλοδαποί μαθητές συχνά εντάσσονται σε τάξεις κατώτερες από εκείνες στις οποίες αντιστοιχεί η ηλικία τους λόγω της ελλιπούς γνώσης τους της ελληνικής γλώσσας. Επισημαίνεται ότι η διεθνής εμπειρία έχει δείξει ότι μια τέτοια πρακτική αποτελεί ανασχετικό παράγοντα για την κοινωνικοποίηση των παιδιών και την ενσωμάτωση τους  στο σχολικό περιβάλλον. Η ένταξη τους σε χαμηλότερες τάξεις βιώνεται αρνητικά, η διαφορά ηλικίας εμποδίζει την σύναψη φιλικών σχέσεων με συμμαθητές/συμμαθήτριες και εντείνει την περιθωριοποίηση και γκετοποίηση τους.

Πίνακας 2:Κατανομή των ημεδαπών, αλλοδαπών και παλιννοστούντων μαθητών στο σχολείο μας (μόνο Γυνμνάσιο) , κατά τα σχολικά έτη 2000 ? 2010.

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ

ΑΛΛΟΔΑΠΟΙ

ΣΥΝΟΛΟ ΜΑΘΗΤΩΝ

ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΛΛΟΔΑΠΩΝ

2000 - 2001

2

63

3%

2001 - 2002

3

52

6%

2002 - 2003

5

43

12%

2003 - 2004

3

45

7%

2004 - 2005

9

38

24%

2005 - 2006

8

29

28%

2006 - 2007

6

35

17%

2007 - 2008

9

47

19%

2008 - 2009

17

54

31%

2009 - 2010

21

61

34%

 

ΠΟΣΟΣΤΟ ΑΛΟΔΑΠΩΝ ΣΤΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΜΑΣ ΑΠΌ ΤΟ 2000 ΕΩΣ ΤΟ 2010

 

 

 

  • ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΤΗΣ ΟΜΑΔΑΣ ΕΔΩΣΑΝ ΕΝΑ ΕΡΩΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΓΙΑ ΣΥΜΠΛΗΡΩΣΗ ΣΤΟΥΣ ΚΑΤΟΙΚΟΥΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΠΤΕΛΕΟΥ  (ΠΤΕΛΕΟΣ, ΑΧΙΛΛΕΙΟ, ΑΓ. ΘΕΟΔΩΡΟΙ ).

 

ΣΥΜΠΕΡΑΣΜΑΤΑ

1.     Η ένταξη των αλλοδαπών μαθητών στο εκπαιδευτικό μας σύστημα αποτελεί την σοβαρότερη πρόκληση του σύγχρονου μεταναστευτικού προβλήματος στην χώρα μας.

2.     Η ένταση του μεταναστευτικού ρεύματος κατά την τελευταία δεκαετία είχε σαν αποτέλεσμα την εγγραφή σε όλες τις βαθμίδες της εκπαίδευσης περίπου 100.000 αλλοδαπών μαθητών.

3.     Η σύγχρονη παιδαγωγική επιστήμη θεωρεί προτεραιότητα την αποδοχή της διαφορετικότητας και όχι τον αποκλεισμό.

 

  • Μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας:
  • Αλπίτση Βασιλική
  • Αργυρίου Σαββούλα
  • Βελίκοβα Μπίσερκα
  • Γουργιώτη Δήμητρα
  • Ζαχαράκης Σεραφείμ
  • Καρούτης Χρήστος
  • Κάσα Ήλλκα
  • Κάσα Μάργιους
  • Κασάμι Ερλίντ
  • Κάσσα Αθανασία
  • Κωστοπούλου Αθηνά
  • Μουσάκου Αφροδίτη(Ντεσάρα)
  • Μαμούρα Δήμητρα
  • Μπίντα Βασιλική
  • Μπουρτζής Γεώργιος
  • Ντερβίσι Νικόλαος (Αμαρίλντο)
  • Παπαδημητρίου Τατιάνα Αγάπη
  • Σούσκου Ελένη(Μιγκένα)
  • Ιορντάνοβ Γεράσιμος (Ίσκρεν)
  • Μαριγκλέν Αϊντίνη
 

Υπεύθυνοι εκπαιδευτικοί:

  • Καραφέρης Ιωάννης
  • Οικονόμου Θωμάς
Συνημμένα:
ΑρχείοΠεριγραφήΜέγεθος αρχείου
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (allodapoi_results.xls)Αποτελέσματα ερωτηματολογίου 53 Kb