ΘΕΜΑ: ΤΡΩΩ ΠΡΩΙΝΟ ΚΑΙ ΔΕΚΑΤΙΑΝΟ ΚΑΙ ΣΤΟ ΜΑΘΗΜΑ ΠΕΤΩ!
Στο σχολείο μας, κατά τη σχολική χρονιά 2012-2013, πραγματοποιείται πρόγραμμα αγωγής υγείας, με σκοπό την υιοθέτηση της πιο σημαντικής διατροφικής συνήθειας, δηλαδή της λήψης ενός πλήρους πρωινού γεύματος.
Σφραγισμένο με επτά σφραγίδες το βιβλίο της ιστορίας των Σχολείων της Πόλης δεν ανοίγει εύκολα τις σελίδες του.
Και μόνο για να το βρείς θα γυρίζεις και θα γυρίζεις την Πόλη, θα ανεβαίνεις και θα κατεβαίνεις λόφους, θα προχωρείς σε καλντερίμια, θα σταματάς σε χορταριασμένες πόρτες σχολείων που δεν πατούν παιδικά ποδαράκια που δεν αντηχούν γέλια παιδιών???Από τότε ως τώρα, ως τις μέρες μας.
Η εκπαίδευση ως η βασικότερη διαδικασία διαμόρφωσης του χαρακτήρα, των στάσεων και της συμπεριφοράς του ατόμου, είναι ίσως το καταλληλότερο εργαλείο διαχείρισης της νέας πολυπολιτισμικής πραγματικότητας της ελληνικής κοινωνίας.
Το σχολείο μας ασχολήθηκε ήδη από τις αρχές της δεκαετίας του 2000 (2004) με το θέμα υποδοχής και υποστήριξης παλιννοστούντων και αλλοδαπών παιδιών δημιουργώντας τάξεις υποδοχής και φροντιστηριακά τμήματα.
Η ομάδα αγωγής υγείας του σχολείου μετά τον καθορισμό του συγκεκριμένου θέματος:
α ) συνέταξε ένα ερωτηματολόγιο ,που το απάντησαν όλοι οι μαθητές του σχολείου
β)μελέτησε , ανέλυσε και σχολίασε τα στοιχεία που προέκυψαν από τις απαντήσεις.
γ)έβγαλε στατιστικά στοιχεία και έκανε σχετικά διαγράμματα
δ) αφού εντόπισε και συζήτησε τα προβλήματα στη διατροφή των μαθητών κατέφυγε σε πηγές πληροφοριών και ενημέρωσης ( internet, βιβλία βιολογίας και οικιακής οικονομίας, εγκυκλοπαίδειες) σχετικά με τη σωστή διατροφή: θρεπτικά στοιχεία, αναλογία συστατικών στο καθημερινό και εβδομαδιαίο διαιτολόγιο.
ε) κλήθηκε για την ενημέρωση των μαθητών ειδικός επιστήμονας ( ο γιατρός του Κ.Υ. Αλμυρού κ. Σ. Χατζηγεωργίου ) ο οποίος αναφέρθηκε στα θρεπτικά συστατικά και στον σωστό τρόπο διατροφής που θα έπρεπε όλοι να ακολουθούμε.
στ) οι μαθητές στη συζήτηση που ακολούθησε είχαν την ευκαιρία να λύσουν κάθε απορία τους.
ζ) προσπαθήσαμε να συντάξουμε το ιδανικό διαιτολόγιο για παιδιά αυτής της ηλικίας με τη βοήθεια όσων γνωρίζαμε και τις υποδείξεις του.
Μια περιβαλλοντική ομάδα που πραγματοποιήθηκε, στα πλαίσια της Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης ,από το Γυμνάσιο Πτελεού κατά το Σχολικό Έτος 2003-2004,ασχολήθηκε με τα βότανα της περιοχής.