logotype
img1

11
Ιαν
2014

ΜΕ ΑΦΟΡΜΗ ΤΗ ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ  ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΟΥ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΠΤΕΛΕΟΥ ΣΤΟ ΛΟΦΟ ΤΗΣ ΓΟΡΙΤΣΑΣ

ΛΙΓΑ ΛΟΓΙΑ ΓΙΑ ΤΙΣ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ

Η επίσκεψη του σχολείου μας στο λόφο της Γορίτσας είχε  όλα τα γνωρίσματα μιας σχολικής εκδρομής: συμμετοχή, μετακίνηση με λεωφορείο, ενθουσιασμό, χαρά. Είχε όμως και διδακτικό χαρακτήρα, αφού εντάχθηκε στα πλαίσια μιας εκπαιδευτικής διαδικασίας, αυτής της διδακτικής μαθημάτων. Τελικά αποδείχθηκε πως ήταν ένα μάθημα διαφορετικό..

που εκτός του ότι πραγματοποιήθηκε έξω από το σχολείο, έξω από τα στενά και συνηθισμένα όρια της  σχολικής τάξης είχε και τα εξής χαρακτηριστικά: βιωματικότητα, ομαδοσυνεργατικότητα, επιτόπια έρευνα και παρατήρηση.

Στους μαθητές είχαν ανατεθεί φύλλα εργασίας, διαφορετικά ανά ομάδα και ανά τάξη και καθ? όλη τη διάρκεια της επίσκεψης κρατούσαν σημειώσεις, έβγαζαν φωτογραφίες. Μαζί μας ήταν αρχαιολόγος που φρόντισε με τον καλύτερο τρόπο να μας ξεναγήσει στον αρχαιολογικό χώρο και να μας μεταδώσει τις πολύτιμες γνώσεις της για την περιοχή. Τα παιδιά  την άκουγαν με προσοχή , παρεμβαίνοντας κατά διαστήματα, κάνοντας ερωτήσεις, εντοπίζοντας ακόμη και αρχαιολογικά ευρήματα που βρίσκονται διάσπαρτα στο λόφο.

 Έτσι οι μαθητές της Γ? Γυμνασίου στα πλαίσια του μαθήματος της Νεοελληνικής Γλώσσας (ενότητα 1) αφού ανέλαβαν ρόλους (περιβαλλοντολόγοι, αρχαιολόγοι, δημοσιογράφοι), ασχολήθηκαν με τις αντιφατικές όψεις του λόφου.

Οι μαθητές της Β? Γυμνασίου στα πλαίσια του μαθήματος Ομηρικά Έπη (Ιλιάδα) και συγκεκριμένα της ραψωδίας Γ (Τειχοσκοπία), μελέτησαν τα τείχη. Η Α ομάδα παρουσίασε τα τείχη της Τροίας και την ιστορία της, η  Β ομάδα τα τείχη της Γορίτσας, ενώ η Γ ομάδα βρήκε ομοιότητες και διαφορές μεταξύ των τειχών.

Οι μαθητές της Α Γυμνασίου  στο πλαίσιο του μαθήματος της Ιστορίας, ασχολήθηκαν με τα χαρακτηριστικά της αρχαίας πόλης-κράτους και ειδικότερα με εκφάνσεις της καθημερινής ζωής των κατοίκων. Οι ομάδες των διατροφολόγων, των ενδυματολόγων και των ιστορικών διερεύνησαν τη διατροφή, την ενδυμασία-κόμμωση και την ψυχαγωγία (γιορτή Μεγάλων Παναθηναίων) αντίστοιχα.

Επίσης οι φωτογράφοι από κάθε ομάδα δημιούργησαν κολάζ με φωτογραφίες της δικής τους επιλογής, ενώ η μαθήτρια της Β Γυμνασίου Μαλλιαρού Βένια θέλησε  να τις παρουσιάσει με  διαφορετικό τρόπο στο πρόγραμμα  MovieMaker.

 Η προσπάθεια όλων των μαθητών  είναι πράγματι εξαιρετική, κάτι το οποίο θα διαπιστώσει κανείς αν δει τα αποτελέσματα των εργασιών τους.

Μπράβο παιδιά!

Σταθάκη Φωτεινή, Μανδάλου Παναγιώτα

                    Φιλόλογοι