ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ
ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ
ΤΑΞΗ: Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ
ΕΝΟΤΗΤΕΣ: 1. ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΡΩΜΗ (ΣΕΛ. 7-9)
2. Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ (ΣΕΛ. 16-18)
3. Ο ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΤΟΥ (ΣΕΛ. 19-21)
ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 5-6 ΔΙΔΑΚΤΙΚΈΣ ΩΡΕΣ
ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΑΘΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ
ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:
ΣΚΟΠΟΣ:
Οι μαθητές να αξιοποιήσουν τις ιστορικές γνώσεις που έχουν ήδη αποκτήσει και να τις συνδέσουν με τα δεδομένα ιστορικά στοιχεία, ώστε το μάθημα να μην εξελίσσεται σε στείρο εγκυκλοπαιδισμό με απλή παράθεση γεγονότων, χωρίς επισήμανση των σχέσεων μεταξύ τους. Έτσι θα μπορέσουν να κατακτήσουν τη μεταγνώση ,να εντοπίσουν τα αίτια και τις συνέπειες των γεγονότων, να έρθουν σε επαφή με εικαστικές και ιστορικές πηγές, να κάνουν αποτελεσματικότερη την ιστορική ενσυναίσθηση, να κινηθούν με άνεση στον ιστορικό χρόνο κατανοώντας τη γραμμική χρονική ακολουθία και τέλος να συνειδητοποιήσουν ότι ο σύγχρονος κόσμος αποτελεί συνέχεια του παρελθόντος.
ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ:
Ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας, ανακαλυπτική - βιωματική μάθηση, ανάληψη πρωτοβουλιών από τους μαθητές, επιλογή υλικού από το διαδίκτυο, καλλιέργεια επικοινωνίας μεταξύ τους , ανάδειξη δεξιοτήτων τους και τέλος άσκηση στη διαδικασία της ετεροαξιόλησης και αυτοαξιολόγησης.
ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ? ΥΛΙΚΑ
Σχολικό εγχειρίδιο
Φύλλα εργασίας σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή
Βιντεοπροβολέας
Διαδίκτυο(internet), μηχανή αναζήτησης (google)
Λογισμικό επεξεργασίας κειμένου(Microsoft Word)
Λογισμικό δημιουργίας παρουσιάσεων(Microsoft powerpoint
Χρονογραμμή
ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ
Για μια ικανοποιητική διεξαγωγή της διδακτικής πρότασης κρίνεται απαραίτητο:
ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ
Αφόρμηση οι εικόνες και τα παραθέματα του σχολικού βιβλίου . Ακολουθεί συζήτηση με τη βοήθεια μιας σχεδιαγραμματικής παρουσίασης ?power point (1-2 ώρες). Έπειτα οι μαθητές χωρίζονται σε 3 ομάδες , μελετούν τα φύλλα εργασίας που έχουν πάρει, περιηγούνται στις ιστοσελίδες, διαβάζουν τις πηγές και επιλέγουν το υλικό τους. (1ώρα). Κατόπιν συνθέτουν τις εργασίες τους (1-2 ώρες) και τέλος παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους στην τάξη, αυτοαξιολογούνται και ετεροαξιολούνται. (1ώρα).
ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΦΥΛΛΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ )