15
Νοε
2014
ΙΣΤΟΡΙΑ Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ - ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ - ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ

ΣΧΕΔΙΟ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

ΜΑΘΗΜΑ: ΜΕΣΑΙΩΝΙΚΗ ΚΑΙ ΝΕΟΤΕΡΗ ΙΣΤΟΡΙΑ

ΤΑΞΗ: Β ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

ΕΝΟΤΗΤΕΣ: 1. ΑΠΟ ΤΗ ΡΩΜΗ ΣΤΗ ΝΕΑ ΡΩΜΗ (ΣΕΛ. 7-9)

                      2. Ο ΙΟΥΣΤΙΝΙΑΝΟΣ ΚΑΙ ΤΟ ΕΡΓΟ ΤΟΥ (ΣΕΛ. 16-18)

                      3.  Ο ΗΡΑΚΛΕΙΟΣ ΚΑΙ Η ΔΥΝΑΣΤΕΙΑΤΟΥ  (ΣΕΛ. 19-21)      

ΔΙΑΡΚΕΙΑ: 5-6 ΔΙΔΑΚΤΙΚΈΣ ΩΡΕΣ

ΕΙΣΗΓΗΤΗΣ: ΣΤΑΘΑΚΗ ΦΩΤΕΙΝΗ

 

ΔΙΔΑΚΤΙΚΟΙ ΣΤΟΧΟΙ:

 

 

ΣΚΟΠΟΣ:

Οι μαθητές να αξιοποιήσουν τις ιστορικές γνώσεις που έχουν ήδη αποκτήσει και να τις συνδέσουν με τα δεδομένα ιστορικά στοιχεία, ώστε το μάθημα να μην εξελίσσεται σε στείρο εγκυκλοπαιδισμό με απλή παράθεση γεγονότων, χωρίς επισήμανση των σχέσεων μεταξύ τους. Έτσι θα μπορέσουν να κατακτήσουν τη μεταγνώση ,να εντοπίσουν τα αίτια και τις συνέπειες των γεγονότων,  να έρθουν σε επαφή με εικαστικές και ιστορικές πηγές, να κάνουν αποτελεσματικότερη την ιστορική ενσυναίσθηση, να κινηθούν με άνεση στον ιστορικό χρόνο κατανοώντας τη γραμμική χρονική ακολουθία και τέλος να συνειδητοποιήσουν ότι ο σύγχρονος κόσμος αποτελεί συνέχεια του παρελθόντος.

   

 ΔΙΔΑΚΤΙΚΗ ΠΡΟΣΕΓΓΙΣΗ:

Ομαδοσυνεργατική μέθοδος διδασκαλίας, ανακαλυπτική - βιωματική μάθηση, ανάληψη πρωτοβουλιών από τους μαθητές, επιλογή υλικού από το διαδίκτυο, καλλιέργεια επικοινωνίας μεταξύ τους , ανάδειξη δεξιοτήτων τους και τέλος άσκηση στη διαδικασία της ετεροαξιόλησης και αυτοαξιολόγησης.

ΜΕΣΑ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΣ ? ΥΛΙΚΑ

Σχολικό εγχειρίδιο

       Φύλλα εργασίας σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή

       Βιντεοπροβολέας

      Διαδίκτυο(internet), μηχανή αναζήτησης (google)

      Λογισμικό επεξεργασίας κειμένου(Microsoft Word)

      Λογισμικό δημιουργίας παρουσιάσεων(Microsoft powerpoint

       Χρονογραμμή

ΠΡΟΫΠΟΘΕΣΕΙΣ

Για  μια ικανοποιητική διεξαγωγή  της διδακτικής πρότασης κρίνεται απαραίτητο:

 

   ΣΥΝΤΟΜΗ ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ

Αφόρμηση οι εικόνες και τα παραθέματα του σχολικού βιβλίου . Ακολουθεί συζήτηση με τη βοήθεια μιας σχεδιαγραμματικής παρουσίασης ?power point (1-2 ώρες).  Έπειτα οι μαθητές χωρίζονται σε 3 ομάδες , μελετούν τα φύλλα εργασίας που έχουν πάρει,  περιηγούνται στις ιστοσελίδες, διαβάζουν τις πηγές και επιλέγουν το υλικό τους. (1ώρα). Κατόπιν συνθέτουν τις εργασίες τους (1-2 ώρες) και τέλος παρουσιάζουν τα αποτελέσματα της προσπάθειάς τους στην τάξη, αυτοαξιολογούνται και ετεροαξιολούνται. (1ώρα).

ΟΙ ΕΡΓΑΣΙΕΣ ΤΩΝ ΜΑΘΗΤΩΝ (ΕΚΠΟΝΗΣΗ ΦΥΛΛΩΝ ΕΡΓΑΣΙΑΣ )

Συνημμένα:
ΑρχείοΠεριγραφήΜέγεθος αρχείου
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΟΥ Α.doc)ΑΠΟΣΠΑΣΜΑ ΑΠΟ ΤΟ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟ ΤΟΥ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ ΤΟΥ Α.doc 277 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ.ppt)Η ΠΡΟΣΩΠΙΚΟΤΗΤΑ ΤΟΥ ΗΡΑΚΛΕΙΟΥ.ppt 2337 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Η σταση του νικα και οι δημοι στα.ppt)Η σταση του νικα και οι δημοι στα.ppt 6332 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.doc)ΘΡΗΣΚΕΥΤΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ.doc 709 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Κωνσταντίνος Α?.ppt)Κωνσταντίνος Α?.ppt 2039 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ.ppt)Ο ΘΕΣΜΟΣ ΤΩΝ ΘΕΜΑΤΩΝ.ppt 3049 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Ο θρησκευτικός χαρακτήρας και η σημασία των.ppt)Ο θρησκευτικός χαρακτήρας και η σημασία των.ppt 3699 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Οι  σημαντικότερες στρατιωτικές επιτυχίες του Ηρακλείου.doc)Οι σημαντικότερες στρατιωτικές επιτυχίες του Ηρακλείου.doc 362 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΣΕ ΚΡΙΣΗ.doc)ΤΟ ΒΥΖΑΝΤΙΟ ΣΕ ΚΡΙΣΗ.doc 2121 Kb
Μεταφόρτωση αυτού του αρχείου (Χρονογραμμή με τα ιστορικά γεγονότα της περιόδου του Κωνσταντίνου.doc)Χρονογραμμή με τα ιστορικά γεγονότα της περιόδου του Κωνσταντίνου.doc 352 Kb